Veel ZZP’ers starten bij toeval en zijn daar vaak succesvol mee. Toch is bij het starten bij toeval later vaak behoefte aan informatie over het te voeren beleid. Met name het aantrekken van nieuwe klanten is vaak een lastig onderwerp. Wie ben ik en waarom zouden ze mij de klus gunnen is een lastig te beantwoorden vraag. Volgens Ewald Theunisse moeten ZZP’ers zich als merk profileren en weten waar ze staan en wat hun sterke punten zijn.
Met name in acquisitiegesprekken is dit een zeer belangrijk punt.
Ewald Theunisse is sinds 25 jaar werkzaam in communicatie met als specialisme het opbouwen van een merk/imago. Hij schreef het prettig leesbare boekwerk “Eenpersoonsmerk worden”. In dit boek komen alle belangrijke aspecten aan de orde voor zelfkennis en dit te koppelen aan een merk.
Hieraan wil het boek “Eenpersoonsmerk” een bijdrage leveren, door je te wijzen op wat werkelijk telt als je een verschil wilt maken. Je zult ontdekken dat je dit doet door vooral jezelf te blijven – vertrouwend en bouwend op je eigen unieke karakter, je eigen kracht, je eigen passie. Je gaat inzien wat de emotionele meerwaarde van je diensten of producten in de levens van mensen kan zijn. Vervolgens vind je de kapstok waaraan je alles kunt ophangen: dat ene, alles overkoepelende thema, het Leitmotiv van je merk.
Het boek houdt het midden tussen een cursusboek en een spannend marketingboek over jezelf. In het boek leert de ZZP’er hoe alles omgezet kan worden en vervolgens in woord en daad een ijzersterk Eenpersoonsmerk te worden.
Het boek help ZZP’ers verder in het benaderen van nieuwe klanten en om deze benadering succesvol te maken.